Ogłoszenia bieżące

UWAGA RODZICE!

Gr. V- 5 latki schodzą się od godz. 6:00 do 8:00 w gr. I (3 latki)

Gr. IV- 6 latki schodzą się od godz 6:00 do 7:30 w gr. I (3 latki)

                                                  7:30 do 8:00 w gr. II (4 latki)

Gr. IV i V 15:00 do 16:00 w gr I

Gr. II- 4 latki schodzi się od godziny  6:00 do 7:30 w gr I

                                                     15:20 do 16:00 w gr. I

Gr. III - 5 latki schodzi się od godz. 6:00 do 7:30 w gr. I (3 latki)

                                                    15:00 do 15:20 w gr. II (4 latki)

                                                    15:20 do 16:00 w gr. I (3 latki)

DZIECI PRZYPROWADZAMY DO GODZINY  8.10

..............................................................................................................................

PO RAZ PIERWSZY W PRZEDSZKOLU

Przedszkole, to pierwsze ważne ogniwo w procesie edukacji. Trzylatek przekraczając po raz pierwszy próg placówki przedszkolnej rozpoczyna nowy etap swojego rozwoju. Moment ten należy do najbardziej trudnych i znaczących w jego życiu. Dla wielu dzieci oznacza on pierwsze kontakty z dużą grupą rówieśników, rozstanie się z najbliższymi osobami, zaistnienie i funkcjonowanie w nowym środowisku. Nowe środowisko, jakie otacza dziecko, które po raz pierwszy przekracza próg placówki przedszkolnej, przysparza mu wiele trosk i trudności. Może powodować poczucie zagubienia, wywołać negatywne emocje. Dlatego ważne jest, by dziecko poznało nowe otoczenie w poczuciu bezpieczeństwa, w obecności najbliższej mu osoby. Jest to również duże przeżycie dla Was rodziców oraz samych nauczycielek. Na początku roku przedszkolnego płaczą zarówno dzieci, jak i ich rodzice. Dzieci z powodu rozstania z mamą, a rodzice, bo muszą zostawić zapłakanego, przestraszonego malucha w obcym otoczeniu. Należy pamiętać, że takie odczucia są u dziecka jak najbardziej naturalne i należy dać maluchowi czas na przystosowanie się do nowej sytuacji.

 

Kilka wskazówek dla Rodziców

 

o   Przyjść z dzieckiem do przedszkola trochę wcześniej aby uniknąć pośpiechu, niech wejście do przedszkola będzie raczej miłym spacerem, a nie wyścigiem.

o   Nie przeciągać nadmiernie pożegnania w szatni. Powinno wyglądać tak jak rozstanie w innych sytuacjach (nie wracać, nie płakać, nie przytulać inaczej niż dotychczas). Odprowadzić dziecko do sali i zostawić pod opieką nauczycielki.

o   Dać dziecku jego ulubioną  przytulankę dzięki której łatwiej będzie przeżyć rozstanie z rodzicami oraz czas odpoczynku w przedszkolu;

o   Nie określać godziny przyjścia tylko raczej wydarzenie, po którym to nastąpi  (po spaniu, po podwieczorku itp.).

o   Nie zmuszać dziecka aby zaraz po przyjściu opowiadało o przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres. Dziecko samo będzie wiedziało kiedy może podzielić się swoimi przeżyciami.

o   Po przyjściu z przedszkola poświęcać dziecku możliwie dużo czasu, rekompensując mu rozstanie.

o   Pamiętać , że na początku nie jest najważniejsze żeby jadło lub bawiło się  fantastycznie albo spało wzorowo. To ciężki okres i najważniejsze żeby dziecko  przyzwyczaiło się do rozstania z domem.

o   Zaufać nauczycielkom w przedszkolu.

 

Co dajemy dziecku do przedszkola

o   luźne spodnie lub spódniczkę z gumką, bluza dresowa lub lekki sweterek;

o   kurtka z suwakiem, który łatwo się zapina;

o   ubrania z rozciągliwymi dekoltami;

o   majtki, spodnie ,koszulkę na zmianę ,które należy pozostawić w worku w szatni;

o   poduszka i poszewka na poduszkę, piżamka (wszystko podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka);

o   kapcie bez śliskiej podeszwy – najlepiej na rzepy (również podpisane);

o   100 sztuk chusteczek higienicznych (paczka);

o   uśmiech na buzi i dobry humor!!!

 

Jak mogę pomóc dziecku w adaptacji do przedszkola?

Wiemy, że napięcie emocjonalne wywołane utratą bezpieczeństwa (rozstanie z rodzicami) w dużym stopniu dezorganizuje czynności poznawcze, obniża również sprawność motoryczną. Dziecko uczy się więc nowych zachowań w sytuacjach emocjonalnie trudnych. Jednocześnie przedszkole oczekuje aby dziecko choć w zadowalającym stopniu miało opanowane czynności samoobsługowe takie jak:

o   samodzielne jedzenie łyżką i umiejętność gryzienia;

o   mycie rąk mydłem i wycieranie ich;

o   komunikowanie potrzeb fizjologicznych;

o   czynności higieniczne przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych- umiejętność zdjęcia i podciągnięcia majteczek, korzystanie z papieru toaletowego;

o   zdejmowanie i wkładanie podstawowych części garderoby;

o   rozpoznawanie swoich rzeczy wśród innych;

o   wycieranie nosa;

o   znajomość swojego imienia i nazwiska.

 

Dziecko nabywa tych sprawności w rodzinie na skutek treningu. Prosimy więc o pomoc i ćwiczenia tych czynności. Zapewniamy, że mniej samodzielne dziecko nie zostanie pozostawione samo sobie, ale im bardziej jest ono samodzielne, tym mniej zależne jest od pomocy dorosłych.

 

 

 

  • Data aktualizacji: 2019-12-07 20:08
  • |
  • Licznik odwiedzin: 504 980