Grupa I

Temat tygodnia: Wakacje

Drodzy Rodzice.

 W IV tygodniu czerwca rozmawiamy już tylko o wakacjach! Warto dzieciom przybliżyć możliwości spędzenia wakacji w Polsce, powtórzyć zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą czy w trakcie górskich wędrówek. Życzę wszystkim dzieciom udanych i słonecznych wakacji!

Zachęcam do:

  •          Zabaw z kolorami. Proponuję zacząć od farb, a następnie skorzystać z plasteliny. Proszę wraz z dzieckiem mieszać kolory podstawowe ze sobą i sprawdzać co się stanie. Niech dziecko opisuje rezultaty takich doświadczeń
  •          Utrwalenia z dzieckiem znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki. Mogą Państwo wykorzystać do tego fizyczną mapę Polski. Czy dziecko wie co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie niteczki i plamki? Warto pokazać dzieciom cały bieg Wisły np. oświetlając go latarką. Mogą Państwo przeczytać wiersz Cz. Janczarskiego Płynie Wisła, płynie


Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła.

 

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

Dziś lajkonik hasa.

 

Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży to Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny.

 

Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze.

  •          Zabaw „na plaży”. Warto porozmawiać z dzieckiem o zasadach bezpieczeństwa gdy znajdujemy się nad wodą. Wymieniamy czynności, które możemy wykonywać na plaży i wspólnie z dzieckiem zastanawiamy się jak należy je wykonywać, aby były bezpieczne
  •          Wykonania pracy plastycznej – nad morzem. Mogą to być morskie fale, albo plaża. W obu przypadkach potrzebujemy kolorowych kartek papieru – niebieskiej lub żółtej. Dziecko wydziera kawałki papieru i przykleja na całą białą kartkę. Robiąc morskie fale na niebieską wydzierankę przyklejamy łódkę (muszą Państwo przygotować wycięte elementy, które dziecko przyklei). Robiąc plażę, na żółtą wydzieranką przyklejamy grabki, łopatkę, wiaderko itp.
  •          Nauki wiersza Morskie przygody

Już od dawna o tym marzę,

Żeby dzielnym być żeglarzem

I popłynąć w świat nieznany

Przez trzy wielkie oceany.

 

Może spotkam gdzieś syrenkę

I zaśpiewam z nią piosenkę.

Latającą znajdę rybę,

Pogawędzę z wielorybem.

 

Ponurkuję z morskim żółwiem,

Bo nurkować bardzo lubię,

A rekina minę grzecznie,

Bo to zwierzę niebezpieczne.

 

A gdy mama do mnie powie:

„Czas, by wrócił twój żaglowiec”.

Zaraz wrócę, daję słowo

I popłynę jutro znowu.

  •          Ćwiczeń oddechowych. Niech dziecko przygotuje swoją żaglówkę. Będzie do tego potrzebne: kawałek styropianu lub gąbki kuchennej, słomka lub patyczek do grilla i papier. Żaglówkę umieszczamy w misce z wodą i dziecko dmuchając porusza żaglówką. Pamiętamy: wdech nosem, wydech ustami.
  •          Przypomnienia zasad bezpieczeństwa podczas upałów. Państwo recytują zagadki, a dzieci odgadują rozwiązanie.

Mama w skórę moją ten specyfik wciera, mam ochronę przed słoneczkiem teraz. (krem)

Gdy na głowę ją założę, nic złego się stać nie może. (czapka z daszkiem)

One chronią moje oczy – żaden promyk do oka nie wskoczy. (okulary przeciwsłoneczne)

  •          Przedstawienia dzieciom wyglądu polskich gór. Warto pokazać dzieciom zdjęcia Tatr. Należy także porozmawiać z dziećmi o bezpiecznym zachowaniu się w trakcie górskich wędrówek, warto zwrócić uwagę na konieczność wcześniejszego przygotowania się, zwłaszcza kondycyjnego.
  •          Przygotowania dzieciom wyciętych trójkątów różnej wielkości. Zadaniem dziecka będzie stworzenie obrazka gór poprzez przyklejenie trójkątów na kartkę i dorysowanie słońca, chmur, drzewek.
  •          Doskonalenia umiejętności grafomotorycznych. Pokazujemy dzieciom jak w prosty sposób narysować rybkę (dwa przecinające się łuki). Dziecko rysuje swoją rybkę i wylepia ją według własnego pomysłu (wydzieranka, plastelina, kasza, ryż)
  •          Porozmawiania z dzieckiem o jego wymarzonych wakacyjnych planach. Niech dziecko ma możliwość tworzenia własnych wypowiedzi. Staramy się, aby dzieci mówiły zdaniami, a nie pojedynczymi słowami.
  • Data aktualizacji: 2020-09-17 10:59
  • |
  • Licznik odwiedzin: 633 254