Każdy dzień w przedszkolu może być ciekawy.

W dniach od 15.10 do 22.10.2024r. dzieci z grupy IV w Przedszkolu Publicznym Nr 4 zgłębiały temat „Dynia – królowa jesieni” z zastosowaniem metody projektów. Wszystkie działania związane z projektem poprzedziliśmy  przygotowaniem „Dyniowego Kącika Przyrody”, w którym znalazła się cała kolekcja różnych odmian tych ciekawych, jesiennych owoców. Następnie utworzyliśmy siatkę pojęć oraz listę pytań dotyczących interesującego nas tematu. Wspólnie zaplanowaliśmy działania, które pozwoliły nam na poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Podejmowaliśmy różne aktywności badawcze, aby jak najwięcej dowiedzieć się o dyniach. Podczas naszych zabaw badawczych określaliśmy ich kształt, wielkość, kolor, fakturę i ciężar. Następnie wykorzystaliśmy je do różnych zabaw matematycznych, sensorycznych i ruchowych. Dowiedzieliśmy się jak zbudowana jest dynia i jak przebiega jej cykl rozwojowy. Dyniowy temat przewijał się również w naszych pracach plastycznych. Samodzielnie wydrążyliśmy dynie, aby je udekorować jesiennymi trawami, kwiatami i kolorowymi liśćmi. Dynie – wazony przepięknie prezentowały się przed wejściem do przedszkola. Wysuszone, dyniowe pestki posłużyły nam do wykonania efektownych, jesiennych kwiatów. Poznaliśmy także walory zdrowotne i smakowe tego owocu poprzez degustację zupy dyniowej i dyniowych muffinek, które smakowały wybornie. Aby jak najwięcej dowiedzieć się o kulinarnym zastosowaniu dyni, przeprowadziliśmy wywiad z ekspertem – panią Aliną, która pracuje w  przedszkolnej kuchni. W naszych zabawach badawczych towarzyszyły nam również najmłodsze przedszkolaki z grupy I, które z dużym zaciekawieniem wysłuchały opowiadania „Kubuś Puchatek hoduje dynię” i dowiedziały się jak dynia rośnie i co ma w środku. Swoją wiedzą podzieliliśmy się również z rówieśnikami z grupy V, którzy z zainteresowaniem wysłuchali prezentacji o dyniach i oglądali nasz bogaty „Dyniowy Kącik Przyrody”.

Realizacja projektu badawczego „Dynia – królowa jesieni” – była okazją do wspólnych zabaw, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania wiedzy, rozwijania różnych umiejętności w atmosferze radości, ciekawości i zaangażowania wszystkich uczestników.

Galeria
 do góry