„POZNAJEMY LAS Z LEŚNYM SKRZATEM” –

INNOWACJA PEDAGOGICZNA AUTORSTWA EWY HELMAN

 Założeniem innowacji realizowanej w II semestrze jest stymulowanie dziecięcej aktywności w kierunku poznawania środowiska przyrodniczo-społecznego i poprzez ciekawe formy i metody pracy. Aby zachęcić dzieci do zainteresowania się najbliższym otoczeniem i uwrażliwić je na piękno, i bogactwo przyrody wykorzystano w realizacji zadań programowych motyw skrzatów i krasnali jako przyjaciół ludzi i otaczającego nas środowiska. Elementy baśniowe pozwolą wzmocnić i utrzymać atrakcyjność zaplanowanych działań oraz poznać i poszerzyć wiedzę nt. tych pożytecznych stworzeń.

 

Efekty wdrożenia innowacji:

 

  • zdobycie wiedzy na temat skrzatów na podstawie książki Wila Huygena pt. „Skrzaty”, oraz innych popularnych pozycji bajkowych o skrzatach i krasnalach

  • zainteresowanie i rozbudzenie potrzeby kontaktu z przyrodą, dostrzeganie jej piękna i bogactwa,

  • ukształtowanie przyjaznego stosunku do zwierząt i roślin,

  • zdobycie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeń jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji,

  • poznanie praktycznych sposobów ochrony przyrody,

  • wyzwolenie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, tworzenia, wysuwania hipotez, wnioskowania, eksperymentowania, prowadzenia prostych doświadczeń,

  • wykorzystanie wiedzy w praktycznym działaniu,

  • podejmowanie działań plastyczno-konstrukcyjnych o tematyce przyrodniczej,

  • budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola wśród rodziców jako placówki dbającej o twórczy rozwój swoich wychowanków,

  • tworzenie więzi z rodzinnym regionem,

  • propagowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym,

  • poszerzenie oferty edukacyjnej placówki.

 

 do góry